نقشه اسرائیل برای برهمزدن توافق تهران-واشنگتن فاش شد

ادامه اشغال جنوب لبنان؛ تلاشی برای برهم زدن توافقات؟
با وجود تلفات قابل توجهی که ارتش اسرائیل در پی حملات مداوم حزبالله متحمل شده است، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی و یسرائیل کاتس، وزیر جنگ این رژیم، اعلام کردهاند که به اشغال جنوب لبنان ادامه خواهند داد. این تصمیم، که به نظر میرسد نقض آشکار تفاهمنامههای بینالمللی برای برقراری آتشبس است، میتواند ابعاد جدیدی به درگیریهای منطقه ببخشد.
به گزارش ایسنا، این اقدام اسرائیل در حالی صورت میگیرد که بسیاری از تحلیلگران منطقهای، آن را به عنوان تلاشی عامدانه برای برهم زدن توافقات احتمالی میان تهران و واشنگتن ارزیابی میکنند. به نظر میرسد تلآویو با ایجاد تنشهای جدید، قصد دارد مسیر دیپلماسی را با چالش مواجه سازد.
مذاکرات امنیتی در تلآویو و پافشاری بر ادامه حضور نظامی
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی، پس از حملات اخیر حزبالله علیه نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان، مذاکرات و ارزیابیهای امنیتی فشردهای با یسرائیل کاتس، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم داشته است. این جلسات در پی تشدید درگیریها و افزایش تلفات نظامیان اسرائیلی برگزار شدهاند.
آنچه دیگران میخوانند
-
قانون جدید بازنشستگی اعلام شد؛ جزئیات تغییرات مهم برای بازنشستگان
-
خبر خوش برای بازنشستگان | آغاز پرداخت حقوق خرداد با افزایش سالانه
-
فال روزانه امروز شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ | خبر خوش کائنات برای متولدین این ماهها
-
خبر مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت / مبلغ جدید اعلام شد
-
چگونه در فروش فوری ایرانخودرو برنده شویم؟ لیست ۱۱ خودروی جدید + شرایط قرعهکشی
نتانیاهو، علیرغم تلفات قابل توجه نیروهای نظامی ارتش این رژیم، با لحنی قاطعانه مدعی شد: «ارتش اسرائیل تا زمانی که لازم باشد در منطقه امنیتی جنوب لبنان میماند.» این اظهارات نشاندهنده عزم جدی تلآویو برای حفظ حضور نظامی خود در این منطقه است، حتی اگر به قیمت افزایش درگیریها باشد.
واکنش وزیر جنگ اسرائیل و هشدار به حزبالله
یسرائیل کاتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی مشابه، بر موضع تهاجمی اسرائیل تاکید کرد. طبق گزارش الجزیره، کاتس بیان داشت: «ما اجازه نمیدهیم سربازان و شهروندانمان آسیب ببینند و به حزبالله پاسخ خواهیم داد.»
وی همچنین افزود: «ارتش در منطقه امنیتی لبنان از ساحل تا ارتفاعات قلعه الشقیف خواهد ماند.» این اظهارات، ضمن تاکید بر ادامه اشغال، به نوعی هشدار به حزبالله لبنان محسوب میشود که هرگونه اقدام تلافیجویانه با پاسخ قاطع اسرائیل مواجه خواهد شد.
تلفات نظامیان اسرائیلی در حملات اخیر
پیش از این، منابع عبری از افزایش تلفات نظامیان اسرائیلی در پی حملات حزبالله لبنان خبر داده بودند. این حملات که در پاسخ به نقض آتشبس توسط رژیم صهیونیستی انجام میشود، تاکنون منجر به:
- کشته شدن چهار نظامی
- زخمی شدن ۱۷ نظامی دیگر
این آمار نشاندهنده شدت درگیریها و توانایی حزبالله در وارد آوردن خسارت به نیروهای اسرائیلی است، واقعیتی که به نظر میرسد تلآویو قصد نادیده گرفتن آن را دارد.



