تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به مرحله نهایی رسید

پیشنهاد ساماندهی نیروهای شرکتی به دولت ارسال شد

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، از اتمام تدوین پیشنهاد این سازمان برای ساماندهی نیروهای شرکتی خبر داد و اعلام کرد که این طرح مهم به منظور بررسی و تصویب نهایی به دولت ارائه شده است.

وی در گفت‌وگویی با ایرنا، تأکید کرد که موضوع ساماندهی نیروهای شرکتی از سال‌ها پیش در دستور کار قرار داشته و با توجه به اهمیت آن، پیگیری‌های مستمری صورت گرفته است. این اقدام می‌تواند تحولی بزرگ در وضعیت شغلی و معیشتی این قشر از کارکنان دولت ایجاد کند.

جزئیات طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

معاون رئیس جمهور افزود: پس از توئیت رئیس جمهور در این خصوص، سازمان اداری و استخدامی آخرین نسخه به‌روز شده پیشنهاد خود را تنظیم و برای بررسی به هیئت دولت ارسال کرده است. این پیشنهاد پس از قرار گرفتن در دستور کار هیئت وزیران، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

رفیع‌زاده با اشاره به حمایت شخص دکتر پزشکیان از این پیشنهاد، توضیح داد که هدف اصلی این طرح، حذف هزینه‌های بالاسری مربوط به شرکت‌های واسطه‌ای است. بدین ترتیب، مبالغی که پیش از این به این شرکت‌ها پرداخت می‌شد، مستقیماً به حساب نیروهای شرکتی واریز خواهد شد.

 

حذف واسطه‌ها و پرداخت مستقیم حقوق

این طرح به دنبال آن است که با حذف شرکت‌های واسطه، پول واریزی به حساب نیروهای شرکتی به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست آنها برسد. این رویکرد نه تنها به افزایش دریافتی این نیروها کمک می‌کند، بلکه شفافیت بیشتری را در فرآیند پرداخت‌ها به ارمغان خواهد آورد.

کارشناسان معتقدند که اجرای این طرح می‌تواند به بهبود وضعیت معیشتی نیروهای شرکتی و ایجاد امنیت شغلی بیشتر برای آن‌ها منجر شود. همچنین، این اقدام گامی مهم در راستای عدالت استخدامی و ساماندهی نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا