انتقاد تند پیشکسوت فوتبال: اگر من بودم، از جام جهانی انصراف میدادم!

انتقاد از ترکیب تیم ملی و عملکرد فدراسیون
بهروز سلطانی، دروازهبان اسبق تیم ملی فوتبال ایران، پیش از آغاز اولین دیدار تیم ملی در رقابتهای جام جهانی مقابل نیوزلند، به شدت از کادر فنی و فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. وی معتقد است که ترکیب فعلی تیم ملی با بازیکنان مسن، شانس صعود از گروه را به شدت کاهش داده است.
به گزارش همشهری آنلاین، سلطانی در گفتوگوی خود تاکید کرد که با وجود احترام به بازیکنان باتجربه مانند حاجصفی، زمان آن رسیده بود که جای خود را به جوانترها بدهند. او با اشاره به سخن معروف سر الکس فرگوسن درباره اهمیت تلاش در کنار دعا، وضعیت کنونی تیم ملی را نامناسب توصیف کرد و گفت که با این شرایط، صعود از گروه به هیچ وجه آسان نخواهد بود.
آنچه دیگران میخوانند
-
قانون جدید بازنشستگی اعلام شد؛ جزئیات تغییرات مهم برای بازنشستگان
-
خبر خوش برای بازنشستگان | آغاز پرداخت حقوق خرداد با افزایش سالانه
-
فال روزانه امروز شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ | خبر خوش کائنات برای متولدین این ماهها
-
خبر مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت / مبلغ جدید اعلام شد
-
چگونه در فروش فوری ایرانخودرو برنده شویم؟ لیست ۱۱ خودروی جدید + شرایط قرعهکشی
واکنش به رفتار آمریکا و انصراف از جام جهانی
این پیشکسوت فوتبال به نحوه برخورد با تیم ملی در آمریکا نیز اعتراض کرد. او اظهار داشت که ایران با ذلت به آمریکا برده شده و محل استقرار تیم در مکزیک، باعث رفتوآمدهای زیاد و خستگی بازیکنان شده است. همچنین، عدم صدور ویزا برای رئیس و دبیر فدراسیون و سایر نفرات، از دیگر دلایل نارضایتی اوست.
سلطانی با لحنی تند بیان کرد: «من اگر بودم اصلاً در جام جهانی شرکت نمیکردم! یک تو دهنی میزدم به آمریکاییها و برمیگشتم. میگفتم فوتبال برای شما! چراکه ارزش ایران و ایرانی خیلی بالاتر است.» او معتقد است که برخورد مناسب در فرودگاه، نتیجه توافقات سیاسی بوده و در غیر این صورت، رفتار آزاردهندهتری با ملیپوشان صورت میگرفت.
انتقاد از کادر فنی و انتخاب بازیکنان
سلطانی همچنین به اشتباهات کادر فنی در انتخاب بازیکنان اشاره کرد. او گفت که باید به جای بازیکنان مسن، شش-هفت بازیکن جوان به جام جهانی برده میشد تا برای رقابتهای جام ملتهای آسیا آماده شوند. او با انتقاد از حضور برخی بازیکنان «پیر» و «سفارشی» در تیم ملی، تاکید کرد که فوتبال برای جوانان است و بسیاری از بازیکنان فعلی، حق جوانترها را خوردهاند.
وضعیت قلعهنویی و دستیارانش
این دروازهبان سابق تیم ملی، از وضعیت جسمانی امیر قلعهنویی نیز ابراز نگرانی کرد و گفت که وی پس از عمل قلب باز، حتی حال حرف زدن هم ندارد. او همچنین به ترکیب دستیاران قلعهنویی اعتراض کرد و مدعی شد که بسیاری از آنها بدون تجربه کافی و با سفارش وارد تیم ملی شدهاند.
وی با اشاره به مربیانی چون رحمان رضایی، پرسید که آنها کجا مربیگری کردهاند و چرا مربیان با دانشتر مانند تارتار یا دیگر مربیان لیگ برتری و دستههای پایینتر، فرصت حضور در تیم ملی را ندارند. سلطانی افزود که در کاروان اعزامی تیم ملی نیز افرادی حضور دارند که هیچ سابقه فوتبالی ندارند و این نشاندهنده ضعف مدیریتی فدراسیون است.
پیشبینی نتایج و آینده تیم ملی
سلطانی با وجود آرزوی موفقیت برای تیم ملی، پیشبینی کرد که با این ترکیب و شرایط، تیم ملی نتیجهای کسب نخواهد کرد. او گفت که شاید به صورت شانسی نیوزلند را شکست دهیم، اما در مقابل تیمهای قدرتمندی چون مصر و بلژیک، شانسی نخواهیم داشت. او تأکید کرد که میانگین سنی بالای تیم ملی، برخلاف فوتبال روز دنیا است و این موضوع به ضرر تیم تمام خواهد شد.



